Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???

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Message par Myrage le Lun 4 Mar 2019 - 22:04

Je savais pas que c'était  à ce point là, parce que perso j'ai eu quelques soucis, des trucs chiants mais pas catastrophique  vu l'ambition du titre… mais qui, au cumul, commence un peu à tuer mon experience j'ai l'impression :

 - temps de chargement infini : avant une mission au moins 2-3 min de chargement, pffff c'est long (du coup je lis gamopat pendnat ce temps là), et pareil en fin de mission avant de retourner au hub

 - Ces mêmes chargements qui plantent parfois, hier ou avant hier soir, j'ai relancé 3 fois ma partie ( ce qui implique donc de se retaper le temps de chargements)

 - Quelques bugs de collision, ou d'affichages (notament au lancement de mission)
 
 - Des decos brutales, ce qui implique une non-validation de l'objectif qui était en cours.

Bref, de mémoire le premier destiny était mieux optimisé que ça.

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Message par MAINORDAVOS le Mar 5 Mar 2019 - 12:39

Pas vu ca non plus. Perso le seul truc que j’ai eu c’est le son coupé en plein jeu, et ca venait du jeu, pas de la console.
Sinon au contraire je le trouve assez stable.
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Message par Loneken le Mar 5 Mar 2019 - 14:25

Je ne sais plus combien d'heures j'ai dessus mais ça doit tourner autour de la quarantaine/cinquantaine. Je suis lv30.

Bilan :
- 1 crash avec reboot console automatique entraînant vérif des DD interne et externe 2x 2to... ça fait toujours plaisir...
- 1 retour à l'interface d'accueil sans conséquences avec rapport d'erreur et relance du jeu.
- Une mission légendaire où je suis resté enfermé à l'extérieur de la dernière arène sans possibilité de rejoindre la team.
- Une boucle de TP infinie récursive consécutive à un départ de joueurs. J'ai dû quitter la mission et en relancer une autre... rien de dramatique.
- Des flopées de faux positifs en pnj qui signale un dialogue possible.
- Des petits bugs de son très rares

Pour les temps de chargement c'est extrêmement variable. Ça dépend du pic de fréquentation, des horaires, de l'état des serveurs, des personnes qui rejoignent, du matchmaking et du fait qu'on lance soi même une partie selon le type (mission, forteresse, partie libre) ou qu'on rejoigne un team déjà constitué et déjà engagé (parties rapides par ex)

Minimum 10/15sd jusqu'à 30sd/1mn voir 1mn30 max (je suis fibré), ça parait faussement long mais chrono en main c'est très majoritairement inférieur à la minute. (Entre 35 et 50sd de moyenne je dirais)

C'est globalement très satisfaisant. Pour avoir joué dans ma vie à des dizaines de beta et de lancement de mmo et de jeu service, Anthem s'en tire pas mal... Les derniers patch ont grandement amélioré les choses et le jeu est encore très récent. Le net code n'est pas foireux loin de là. Tout s'améliore au fur et à mesure. Ça suit son cours et le développement normal de ce type de jeu.

Simple ex souvenez vous des premières semaines de Diablo 3 de Blizzard en 2012. Peu de monde s'en rappelle mais c'était calamiteux au point d'avoir entraîné des class action et des vagues de demande de remboursement ! Pareil avec Hellgate London ou encore Street Fighter 5 plus proche de vous...

Anthem est loin d'être aussi catastrophique... Attention à la caisse de résonance d'internet, des trolls et des haters extrêmement bruyant quand il s'agit de faire du bashing primaire mais absolument pas représentatif des réalités et de la majorité des joueurs... Tout devient épidermique maintenant... Il y a qu'à voir l'affaire Battlefront ou No Man's Sky...
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Message par Myrage le Mer 6 Mar 2019 - 1:17

Me voici avec un peu plus d'experience sur le jeu, j'en suis à 22H 3 javelins debloqués sur les 4.

 - J'ai passé 2 soirées dessus sans souffrir d'aucune deconexion ni de bugs majeurs, ce qu'il faut tout de même saluer car on voit qu'ils bossent sur le jeu pour qu'il soit de plus en plus stable

 - j'ai avancé un peu niveau scenario, et après un petit passage chiant (de collectibles), j'ai eu un super moment avec la forteresse de l'aube, je n'en dirais pas plus pour pas spoilé mais ça file un bon coup de boost au scenar' . Bon ce dernier n'est pas à la hauteur d'un bioshock 1 non plus faut pas deconner, mais finalement ça fonctionne bien.

 - Jouer à 4 est vraiment sympa, je n'ai pas utilisé le micro une seule fois (j'ai voulu tester ce soir mais ça passait mal), et on est là avec 3 inconnus avec qui on s'unit de manière simple. Chacun apporte sa pierre à l'edifice : soutien, canarde, ressucite, et on gagne ensemble, sans communiquer il y a malgres tout une simplicité dans la cohesion de ce p'tit groupe. On se felicite tous à la fin via des petites animations et chacun repart vers de nouvelles aventures… C'est efficace.

 Clairement pour l'instant j'y joue toujours avec plaisir, et chaque mission accomplie ou lvl up, permet toujours plus de choses… Soit via de nouveau stuff et/ou capacités de developper ses javelins.

 Je pense que celui qui veut le jouer vraiment sérieusement peut aussi le faire, et on voit qu'il est destiné à tout types de joueurs.

 Je verrais une fois la trame finie (et peut etre un peu de end game), mais je le mets sans hesiter dans la case des bonnes surprises. Sans vouloir jouer le fanboy du jeu, je trouve qu'il prend quand même plus cher dans la tronche qu'il ne le merite.
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Message par Myrage le Ven 8 Mar 2019 - 18:09

Alors mainor, tu t eclates toujours?

Moi oui perso, environ 25H et je trouve ca toujours aussi cool, j'ai pu tester le commando, qui est la classe la plus homogene sur la papier. Je l'ai trouvé un peu chiant à jouer.
A contrario, j'adore mon tempete, il est destructeur :

 - à distance avec mon sort de gel que je peux comboter avec celui de feu, et je fais du degat mechant avec mon fusil a lunettes.
 - au combat plus "rapproché" toujours avec mon gel + fusil mitralleur.

De plus je suis lvl 20/21 avec du full stuff rare, et toujours ce semtiment de progression mission apres mission, lvl apres lvl... Et puis bizarement les pnj et leurs p'tites histoires et quetes, sont assez attachant.
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Message par Loneken le Dim 10 Mar 2019 - 1:33

Le patch 1.05 avec 4Go de correctif est sorti. 

Beaucoup de changement, de correctif et d'équilibrage.

Notamment sur les causes de crash, les bugs de son, les dialogues avec les pnjs etc...

High level fixes and changes

  • Respawn restrictions have been removed - Respawn timers are now based on the activity a player is in. Crit-Path, Agent Missions and other non-end game missions now have a respawn timer of 10 seconds. Strongholds, Legendary Contracts, and other end game missions now have a respawn timer of 30 seconds. The respawn timer Freeplay remains unchanged.

  • Loot Changes - Common (white) and Uncommon (green) drops will no longer appear for players that are level 30.

  • Improved stability for all platforms - this includes fixes for a number of issues that were causing crashes or connection problems

  • Audio Improvements - Fixed a number of issues that could cause audio to drop out


 
General Fixes and Improvements

  • Fixed a number of issues that were blocking players from accessing the Forge

  • All missions should now properly end when all conditions have been met

  • The inbox now properly displays information on PC (the inbox is found in the newsfeed)

  • Fixed an issue that would cause players to be unable to interact with NPCs in Fort Tarsis

  • The vault is no longer accessible from the Forge. This change was made to improve performance

  • Fixed an issue that would cause the game to hang when entering menus while on an expedition

  • Titans will no longer respawn on missions after they are defeated. Example: if players defeat 2 out of 3 titans and then wipe on the third, the first two will not reappear when players respawn during a mission

  • Server shutdown messages should now appear less often

  • The ability to Quickplay into a Stronghold has been added back to the game

  • Mouse button 4 is no longer bound to the back button for PC players

  • Crashes that occurred while selecting certain conversation options when interacting with an NPC have been fixed

  • Players should no longer get stuck at the end of the “Tomb of General Tarsis” mission

  • Players should now run into less issues during Quickplay missions. Additional improvements to Quickplay will be coming in future updates

  • Players should no longer get stuck behind fogwalls on missions or in strongholds as often

  • Players should now receive credit for the “There Be Giants” challenge when they are downed and when the event is active

  • Improved the audio when defeating creatures to provide better feedback

  • Changed wording for server shutdown messaging to better indicate that it is just the players server shutting down, not the entire game server

  • Players may now launch an expedition from anywhere within the launch bay and Fort Tarsis. 

  • PS4 led lights will now change based on the javelin being used

  • It should now be harder for players to get stun locked by certain enemy compositions

  • The values on max flight time inscriptions have been increased

  • The appearance of the N7 vinyl on Legion of Dawn armor has been improved

  • Haluk will now properly face players during certain dialogue scenes

  • The message “Open the Cortex to track the legionnaire Challenges” will no longer pop up after completing the appropriate challenges


Strongholds

  • Fixed an issue that would cause players to get stuck at the entrance to the sewers in the Temple of the Scar Stronghold


Creature Updates

  • Titans: We have made several balance changes to all variations of Titans

    • Reduced overall damage mitigation from 100% to between 70% and 75% depending on the damage type.
    • Increased the time that weakpoints are exposed.
    • Fixed an issue that prevented effects from applying and thus preventing combos.
    • Increased the damage the Titan takes from weakpoint hits.
    • Lesser Titan’s weakpoint’s have been changed to always be active.
    • Improved the collision on the ring and seeking projectile attacks. This should make them easier to dodge.
    • Decreased the radius of the seeking projectile attack.
    • Decreased the damage done by the self-destruct ability.



  • Frozen Scar Enforcers and Scrappers can no longer move or attack while frozen.

  • The Monitor’s health has been greatly reduced in the Heart of Rage Stronghold.

  • Force

    • Players will be less likely to be repeatedly staggered by heavy attacks.
    • Adjusted the force applied by some creature attacks down which will lower the frequency of player’s being staggered.



Damage and Item Scaling Changes

  • Adjusted the damage scaling of secondary damage sources. These now scale with Average Item Power. This will allow these damage sources to better scale in the Grandmaster Difficulties. This will increase the scaling of the following:

    • Melee Damage
    • Combo Damage
    • Ultimate Damage
    • Status Effects
    • Item Procs (e.g. Proc from Yvenia’s Thunder)



  • Item Power scaling has changed to better reflect the actual power of the item based on its rarity. This is applied to all items retroactively. Players will see the Power of their items go up.


Gameplay Bug Fixes

  • The Ultimate ability bar will no longer appear full at the start of a mission when it isn’t actually full

  • Weapon recoil will now stop once an exo is looking straight up

  • Fixed a number of animation issues that could occur when the Colossus was using its shield

  • It should no longer be possible for the Interceptor to become Frozen while starting up their ultimate

  • Interceptor Aura damage will now deal the correct type of damage based on the active aura

  • Players can no longer equip abilities from one javelin to another

  • The Colossus can now use gear faster after being attacked by a heavy hit from enemies

  • The Colossus can now shield charge through destructible objects such as explosive canisters or harvest nodes

  • The Colossus now recovers faster after crashing into walls


Item Balance Updates

  • Increased the base health of Wind Wall and Bulwark Point to provide better scaling in higher difficulties. The duration of these has been reduced to 20 seconds, down from 60 seconds

  • Burst Mortar’s damage has been increased to 300, up from 145 and its cooldown has been reduced to 6 seconds, down from 10 seconds. Its description has also been fixed

  • Flak Cannon’s damage has been increased to 42, up from 30

  • Battle Cry’s description has been updated to explain that it also reduces the resistances of affected targets

  • Wraith Strike’s damage has been increased to 250, up from 200 and it will now apply elemental effect to targets based on the active aura

    • Note: Description text for Wraith Strike will be updated in 1.0.4.



Item Bug Fixes

  • Wind Wall should no longer block or interfere with other player abilities

  • Ranger Grenadier Component will now correctly lower the cooldown of grenade abilities

  • Fixed an issue where certain weapons were not firing where the crosshairs were aimed

  • The Ice Blast ability for the Storm javelin now has the primer icon correctly displayed


Inscription Bug Fixes

  • The Thruster Delay Recovery inscription is now correctly applying a bonus

  • The Overheat Delay Recovery inscription is now correctly applying a bonus

  • The Weapon Reload Bonus inscription is now correctly applying a bonus

    • Note: These will have non-updated text values until the next patch (1.0.4)



Masterwork Item Balance Updates

  • Increased the base damage of the following Masterwork Weapons.

    • Ralner’s Blaze
    • Rolling Carnage
    • Cycle of Pain
    • The Last Stand
    • Glorious Result
    • Insult and Injury
    • Sentinel Vengeance
    • Gnosta’s Balm
    • Vassa’s Surprise
    • Soothing Touch
    • Renewed Courage
    • Artinia’s Gambit



Masterwork Item Bug Fixes

  • Ralner’s Blaze - Will no longer roll with incorrect inscriptions

  • Ablative Shielding now provides the proper boost in shield and armor

  • Badge of Devastation will now generate more ultimate charge when triggered

  • It should no longer be possible to stack the effect from Gunslinger’s Mark more than once


In addition to the above updates, we wanted to let you know of some other known issues that the team is working on fixing:

  • When loading into the game for the first time after a patch the Shields and Armor on a javelin will be incorrect. The first time a player enters and exits Freeplay or any other activity the issue will fix itself.

  • Players are not receiving their level 20 Match Consumables. Players were granted item blueprints instead of the recipes when they hit this level previously.

  • Some players may experience audio crackling while in Fort Tarsis.

  • There may be some instances where players are unable to quit out of a Quickplay mission through the map UI.

  • A number challenges may not be tracking properly, such as the objectives under the “Legendary Freelancer” challenge.

  • Some players may encounter a bug where they are unable to interact with any objects or players.

  • Visual effects on javelin thrusters are not functioning properly while stormy weather is present in game.

  • Inactivity messages may not be able to be dismissed after a player returns from being away.

  • There are a number of Origin error messages that some PC players may encounter, including Origin showing that it is offline when it actually online and that the friends list is accessible when in offline mode.

  • The UI may not display events for some players when an event has spawned nearby in Freeplay.

  • There is a bug where armor pips can change in between activities. This is both a display and gameplay issue.

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Message par MAINORDAVOS le Dim 10 Mar 2019 - 9:41

Pinaise la liste!

Perso je continue mon bonhomme de chemin tranquille, j’ai pas eu le telps de jouer cette semaine je suis au level 10. J’ai avancé sur la quete des tombeaux, il ne l’en reste plus qu’un a ouvrir, celui qui necessite de de ressuciter quelqu’un. D’ailleurs la quete m’a permis de piger le fonctionnement des combo, que j’avais pas compris jusque là...
Le top c’est que comme j’y joue pas tous les jours, je prends toujours un gros kiff.
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Message par Myrage le Lun 11 Mar 2019 - 23:08

Je viens de la finir en environ 30H, il y a quand même de super passage, il y a un travail fait sur les liens entre les persos, j'ai beaucoup aimé ce coté amical qui les lie tous. Ca tranche vraiment le hub avec le reste du monde, un encart paisible et familial qui contrebalance completement avec le coté sauvage du reste du monde.
Il a des défauts, comme des bugs ça et là mais je trouve qu'en 30H et pour ce type de jeu, on est clairement dans l'acceptable. On sent bien la montée en puissance de son perso.
Non franchement je l'ai vraiment trouvé cool ce jeu, je confirme donc la bonne surprise de mon coté
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Message par MAINORDAVOS le Mar 12 Mar 2019 - 9:19

Bon moi je suis bientôt au niveau 12, j'ai fait ma première forteresse hier, avec mon groupe on a fait un peu les foufou à un moment, on s'est tous fait dégommer par des tourelles MDR . Depuis que j'ai compris le système de combo je prends un plaisir fou, d'autant que j'ai un combo assez sympa en ce moment qui se termine par une aura de glace. Très très pratique.
Donc je continue mon bonhomme de chemin, je n'ai pas beaucoup d'autres jeux à faire après Anthem donc je prends bien mon temps pour profiter un maximum.
Franchement pour qui, comme moi, n'a pas un temps infini pour jouer, c'est franchement bien. On peut faire de courtes sessions de 20-30 minutes.

Par contre, je me suis tapé un gros crash hier, en plein combo, freeze de la console et retour à l'écran d'accueil. Ca ne me l'avait jamais fait.
Truc sympa depuis la sortie du patch, la possibilité d'aller à la baie de lancement sans avoir besoin de marcher jusque là bas, on reste appuyé sur Y (sur one) et bim on décolle.
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