GAMOPAT
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Bande de dégueulasses :)

2 participants

Aller en bas

Bande de dégueulasses :) Empty Bande de dégueulasses :)

Message par jimpqfly Ven 7 Aoû 2015 - 19:41

Quelques anecdotes bien sympathiques de programmeurs ayant trouvé des solutions immondes pour résoudre des problèmes de dernière minute. Ça fait très peur :)))

http://www.gamasutra.com/view/news/249475/More_dirty_coding_tricks_from_game_developers.php
jimpqfly
jimpqfly
Infirmier

Masculin Nombre de messages : 4237
Age : 46
Localisation : Paris
Date d'inscription : 16/04/2012

http://www.gloub.com

Revenir en haut Aller en bas

Bande de dégueulasses :) Empty Re: Bande de dégueulasses :)

Message par Invité Ven 7 Aoû 2015 - 20:13

Back on the first Wing Commander we were getting an exception from our EMM386 memory manager when we exited the game. We'd clear the screen and a single line would print out, something like "EMM386 Memory manager error. Blah blah blah."

We had to ship ASAP, so I hex edited the error in the memory manager itself to read "Thank you for playing Wing Commander."

- Ken Demarest
Mr. Green Mr. Green Mr. Green
avatar
Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Bande de dégueulasses :) Empty Re: Bande de dégueulasses :)

Message par ShiningBZH Ven 7 Aoû 2015 - 20:31

Les boules xD : 

It was only after all the carts had been ordered that we discovered the flash init code was dead, and that the carts could not save games properly! The studio went into meltdown trying to figure out how to ship 250,000 broken carts. Suggestions of production lines adding extra resistors and other hacks to every cart were tried and failed.
ShiningBZH
ShiningBZH
Infirmier

Masculin Nombre de messages : 3232
Age : 34
Localisation : Ploubazlanec
Date d'inscription : 03/01/2015

Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum